Effect- en prestatie-indicatoren | E/P | Bron | B2021 | R2021 |
---|---|---|---|---|
Waardering dienstverlening | E | KCM | 8,1 | 8,1 |
% binnen termijn afgehandelde zaken | P | Join | 65% | - |
Aantal klachten | E | Meting | 70 | - |
Klanttevredenheid afhandeling klachten | E | KCM | 6,7 | - |
Aantal complimenten | E | Meting | 30 | 45 |
Website | ||||
Aantal digitaal aangevraagde producten | E | Meting | 35.000 | 41.000 |
% Digitaal aangevraagde producten | P | Meting | 75% | 73% |
Klanttevredenheid vindbaarheid en kwaliteit van Informatie op website | E/P | KCM | 7,2 | 7 |
Telefonie | ||||
% Telefonische bereikbaarheid op algemeen nummer | P | CCM | 90% | 84% |
% Klanten dat direct telefonisch wordt geholpen door 1e lijn KCC | P | KCS | 77% | 84% |
Klantteverdenheid telefonische dienstverlening | E | KCM | 8,2 | 8,1 |
Klanttevredenheid WhatsApp (nieuw) | E | KCM | 7,6 | 7,5 |
Klanttevredenheid Email (nieuw) | E | KCM | 7,0 | 7,0 |
Balie | ||||
Klanttevredenheid balie dienstverlening | E | KCM | 8,7 | 8,4 |
Aantal geboekte betaalde huwelijken | E | Meting | 300 | 322 |
Klanttevredenheid huwelijken | E | KCM | 8,5 | 8,8 |
Communicatie | ||||
Aantal in te zetten digitale communicatiemiddelen | P | Meting | 9 | 8 |
Aantal volgers digitale communicatiemiddelen | E | Meting | 13.500 | 20.130 |
Toelichting
% binnen termijn afgehandelde zaken
Het is nog niet goed mogelijk om het aantal binnen termijn afgehandelde zaken te meten.
Aantal klachten
De KPI's over het aantal klachten en de waardering van de klachtafhandeling worden niet meer meegenomen in de reguliere P&C-cyclus, omdat deze al worden meegenomen in het jaarverslag van de klachtenfunctionaris.
Aantal complimenten
De meeste complimenten (ongeveer twee-derde) betreffen het onderhoud van de openbare ruimte. De overige complimenten zijn zeer gevarieerd.
Aantal digitaal aangevraagde producten
Het aantal digitaal aangevraagde producten ligt hoger dan de doelstelling. Door de coronamaatregelen zijn meer producten digitaal beschikbaar gemaakt en hebben inwoners hun producten vaker digitaal aangevraagd.
% Telefonische bereikbaarheid op algemeen nummer
In verband met Corona en daarmee samenhangende bezettingsproblemen is de telefonische bereikbaarheid iets lager uitgevallen dan onze doelstelling.
Communicatie
De stijging van het aantal volgers/abonnees van de communicatiekanalen van de gemeente Stichtse Vecht is hoger dan de gestelde prognoses en doelen. Als gevolg van de coronacrisis zijn we meer content gaan delen en is onze zichtbaarheid op sociale media toegenomen. Ook weten inwoners en ondernemers ons online beter te vinden, wanneer we met onze informatie aansluiten bij hun informatiebehoefte. Dat doen we bijvoorbeeld door de gesprekken op sociale media meer te monitoren. Daardoor weten we welke vragen ze hebben en welke onderwerpen belangrijk zijn voor hen. Verder hebben we online meer aandacht gevraagd voor bepaalde communicatiemiddelen, zoals de wekelijkse nieuwsbrief.